בלוג

בניית אתרים ופרסום באינטרנט
02.09.2012

בחלק הרביעי והאחרון בסדרת הפוסטים על כפתורי הנעה לפעולה, עוסק פול אוליסלגר במסר. מה יגרום לגולשים ללחוץ על הכפתור ולפעול בהתאם למטרותיכם?

   המשך ...
צור קשר ספר לנו על המותג שלך...
דרושים

דוא”ל:   kuchi@malam.com
כתובת:   הסיבים 18,
בניין ברוש, פתח תקווה

טלפון:   03-9090-447
פקס:   03-9090-448

10998 צפיות
חברה לעיצוב אתרים
26/10/2011

הליך אפיון

במאמר הקודם עסקנו בחשיבות האדירה של ביצוע אפיון פונקציונאלי לפרויקט חדש באינטרנט. הצגנו השוואה רלוונטית, לפיה השקת מיזם אינטרנטי חדש ללא ביצוע אפיון, דומה לבנית בית חדש
ללא תכנון מקצועי של ארכיטקט. התוצאות של מהלך כזה ברורות לכל.

אם כן, התוצר של תהליך האפיון הינו תוכנית פונקציונאלית מסודרת, המתארת את כל המסכים בפרויקט (אנו ממליצים למי שטרם קרא את המאמר הקודם לעשות זאת).

עיצוב אתר אינטרנט

לאחר שמסמך האפיון מוכן ועונה בכל חלקיו על התוכנית השיווקית של היזם, ניתן לעבור לשלב העיצוב הגרפי של הפרויקט. העיצוב הגראפי של האתר משלימה את הצד החזותי והתדמיתי, ולמעשה מגדירה אותו בפני הגולשים.

תחילה יש לתכנן ולעצב את דף הבית, שיגדיר למעשה את הקו העיצובי של הפרויקט כולו (בניית קונספט גראפי). עיצוב טוב שעונה לדרישות שלב התכנון המחקרי הוא כזה שממצב את הפרויקט ע"פ דרישות וציפיות הלקוח, במטרה להביא את הפרויקט לרמתו הגבוהה ביותר שניתן. העיצוב הוא שיגדיר את זהותו ותדמיתו כלפי קהל המטרה, ולכן שלב זה חשוב כל כך.

המשפט "על טעם וריח...." אכן מדויק, אך למרות זאת לא ניתן להתעלם ממגמות ואופנות הקיימות ברחבי הרשת. רעיון חזותי של מעצב האתר, יוצא דופן ככל שיהיה לא יבוא על חשבון חווית המשתמש של הגולשים, ולכן חשוב לשים לב שביצוע גרפי יוצא דופן לא יפגע בסופו של דבר במטרות השיווקיות והעסקיות של האתר.


הגדרת עיצוב גראפי של אתר אינטרנט תכלול:

a.   קביעת הזהות החזותית של הארגון/הלקוח:
להגשרת הזהות החזותית של האתר חשיבות עליונה, שכן היא יכולה לקבוע את מידת הצלחתו מול מבחן השוק - מול הגולשים. חשוב להתאים את התדמית לערכי החברה ולא לשדר תדמית הפוכה שיכולה לגרום לדיסונס בקרב קהל המטרה (למשל; אתר אינטרנט של משרד עו"ד יוקרתי לא יעוצב באותה השפה של אתר מסיבות צעיר... וכמו כן לצבע אדום –עצור---  יש זהות ומסר פסיכולוגי שונה מול ירוק---עבור----וכו....).
מאיפה מתחילים להגדיר חזות? לאחר שמבינים את חזון יוזמי הפרויקט, כדאי להתחיל בלמוד ספר התדמית של החברה במידה וקיים .במידה ואין יש לייציר  שפה תדמיתית התואמת את ערכי המותג כמו כן יש ללמוד את המתחרים בשוק: מה עשו טוב, כיצד ניתן לבצע טוב יותר? ניתן להמשיך בחיפוש עיצובים טובים גם בתחומים אחרים.

b.   בניית קומפוזיציית תבניות התוכן באתר:
חשוב לבצע תכנון ראשוני של כל תבניות התוכן באתר, בהתאם לתכנון שבוצע באפיון; מה תהיה הדרך האפקטיבית ביותר למקם את כל אזורי התוכן מבחינה עיצובית? היכן למקם את תפריטי הניווט? כיצד יבואו לידי ביטוי אזורי התדמית בכל עמוד? כיצד לקדם תוכן שיווקי בדף , כמה אחוז חשיבות לתת לכול אחד , והכי חשוב כיצד להניע לפעולה לאן אנו רוצים לכוון את הגולש בצורה אינטואטיבית לצעד הבא.

 

c.  בחירת והתאמת הצבעים, תפריטי הניווט, הרקעים, הגופנים, הכותרות, שדות הנתונים, הטפסים, התמונות והאייקונים באתר. קיימים אתרים רבים המציעים שרותי מכירת תמונות ואלמנטים עיצוביים למעצבי אתרים. בכל "בנק תמונות" מוצעות תמונות ברמה שונה וע"פ שיטת תמחור שונה. חשוב לזכור שכל תמונה/ אלמנט עיצובי מוגנת בזכויות יוצרים, ולכן יש לרכוש את זכות השימוש בעיצובים- לא כדאי להסתבך בתביעות מיותרות.

 

d.  תכנון והפקת אנימציה, תנועה וסאונד לאתר:
תכנון ועיצוב כל האלמנטים בפלאש: כיום לא נהוג להעמיס אתרים בפלאש, המגמה היא שימוש מינימאלי בפלאש לרוב לקדם צורך שיווקי תדמיתי. היתרון העיקרי בפלאש היא תדמית ייחודית, עיצוב "דינאמי". החסרונות נובעים בעיקר מאי יכולת מנועי החיפוש "לקרוא" את התוכן בפלאש, וכן חסרון נוסף הינו המעמסה על משקל האתר שימוש מוגזם חוטא למתרה ויוצר בילבול וחוסר ריקוז בעיקר. בנוסף לפלאש, חשוב לשים דגש על הסאונד (אפקטים בלחיצה על הכפתורים בתפריטי הניווט, מעברונים וכו').

e.    התאמות גרפיות לרזולוציות השונות:
בתחילת המאמר ציינו את נושא המגמות בתחום עיצוב האתרים. מגמה חשובה שאין להקל בה ראש הינה תחום הרזולוציות. כיום רוב האתרים החדשים מעוצבים לרזולוצית מסך של 1024. השימוש נובע בעיקר ממגמה בולטת של שימוש במסכים רחבים. למרות זאת, חשוב לזכור שמידה והאתר פונה לקהל "מסורתי", או שרוב קהל המטרה של האתר הוא כזה, נדרשת התאמה מקבילה גם לרזולוציה של 600X800.

 

תחום עיצוב אתרי אינטרנט

תחום עיצוב אתרי אינטרנט מהווה מקור לכתיבה ודיון רחבים. דנו במאמר זה בנקודות העיקריות, למרות שישנם נושאים רבים נוספים שיש לקחת בחשבון בתהליך עיצוב אתר אינטרנט.


רבים הם מעצבי האתרים שגישתם: "אנחנו נלמד את קהל הגולשים מה נכון, מה חדש ומה איכותי" עלולה לפגוע בהשגת המטרות העסקיות של הפרויקט. יחד עם זאת,  חשוב לשאוף לתדמית ייחודית, חדשנית ואיכותית, כזו שתגרום לקהל המטרה לחזור אל האתר שוב ושוב בעתיד, וכמובן להמליץ עליו בפני מכריו.

 

KUCHI Internet Planning | בניית אתרים
בניית אתרים