בלוג

בניית אתרים ופרסום באינטרנט
02.09.2012

בחלק הרביעי והאחרון בסדרת הפוסטים על כפתורי הנעה לפעולה, עוסק פול אוליסלגר במסר. מה יגרום לגולשים ללחוץ על הכפתור ולפעול בהתאם למטרותיכם?

   המשך ...
צור קשר ספר לנו על המותג שלך...
דרושים

דוא”ל:   kuchi@malam.com
כתובת:   הסיבים 18,
בניין ברוש, פתח תקווה

טלפון:   03-9090-447
פקס:   03-9090-448

5194 צפיות
כפתורי הנעה לפעולה - מיקום
19/08/2012

בחלק הראשון של הפוסט, פול אוליסלגר עסק בהשפעת צבעים על התנהגות הגולשים. בחלק השני של הפוסט הוא מדבר על מיקום כפתורי הנעה לפעולה בעיצוב.

 

מיקום בולט

 

אוליסלגר ממליץ למקם כפתורי הנעה לפעולה במיקום בולט תוך התייחסות לעיצוב יתר האלמנטים בעמוד. מי שמעדיף למקם את הכפתור בחלק התחתון של העמוד, צריך לשקול האם בכלל יש מקום למקם שם כפתור? אולי עדיף למקם לינק לטקסט? מה שחשוב יובלט, ולא ימוקם בחלק התחתון של העמוד.

 

דרך אפקטיבית להפוך את הכפתור לבולט ביחס לעיצוב הכולל הוא לצבוע את הכפתור באזור לבן/צבע שונה מן העיצוב הכללי. הפרדת כפתור הנעה לפעולה מאזורים עם אלמנטים עיצוביים אחרים, תקנה לכפתור בולטות ויזואלית ופחות עומס בעיניים.

 

קשר הגיוני בין טקסט פתיח לבין כפתור הנעה לפעולה

 

אוליסלגר ממליץ להשתמש בטקסט פתיח כדוגמת המלצת לקוחות, על מנת לתמוך בכפתור הנעה לפעולה. כלומר, לגרום לאנשים להקליק על הכפתור. כדי שזה יקרה, הטקסט צריך לספק לגולשים סיבה מספיק טובה להקליק על הכפתור, ויתרה מכך להבין מה צפוי להם לאחר ההקלקה. כמובן שיש למקם את הטקסט בסמוך לכפתור, ואת הכפתור יש למקם בחלק העליון של העמוד אליו נמשכות העיניים של הגולשים.

 

דמיינו לעצמכם שאתם רוצים לשכנע אנשים להשתמש בתוכנה שפיתחתם על ידי ציון כל היתרונות של התוכנה על החלק העליון של הקופסה. ועכשיו חשבו כיצד אנשים יפעלו כאשר כפתור הנעה לפעולה יציע להם להשתמש חינם בתוכנה שלכם?

 

דוגמאות למיקום נכון ויעיל של כפתורי הנעה לפעולה ניתן לראות באתרים: Icon Dock ו-Mail Chimp - הכפתורים ממוקמים בחלק העליון של העמוד ומתוחמים בצבע שונה, המבליט אותם מן הצבע והאלמנטים העיצוביים הנוספים בעמוד. הרווח בין הטקסט לבין הכפתור יוצר את הקשר ההגיוני בין השניים.

 

בחלק השלישי של הפוסט נלמד על גודל וצורת כפתורי הנעה לפעולה.

 

KUCHI Internet Planning | בניית אתרים
בניית אתרים