בלוג

בניית אתרים ופרסום באינטרנט
02.09.2012

בחלק הרביעי והאחרון בסדרת הפוסטים על כפתורי הנעה לפעולה, עוסק פול אוליסלגר במסר. מה יגרום לגולשים ללחוץ על הכפתור ולפעול בהתאם למטרותיכם?

   המשך ...
צור קשר ספר לנו על המותג שלך...
דרושים

דוא”ל:   kuchi@malam.com
כתובת:   הסיבים 18,
בניין ברוש, פתח תקווה

טלפון:   03-9090-447
פקס:   03-9090-448

5518 צפיות
כפתורי הנעה לפעולה והפסיכולוגיה של הצבע - פול אוליסלגר
06/08/2012

על ידי שילוב של פסיכולוגיית צבע עם עקרונות עיצוב ניתן ליצור "כפתורי הנעה לפעולה" ולשפר את אחוז ההמרה בצורה ניכרת (שיפור כמות הגולשים/פעולות/פניות/לידים/רכישות באתר אינטרנט).

 

בעיצוב כפתורי הנעה לפעולה יש ארבעה רכיבים חשובים: מיקום, צורה וגודל, מסר וצבע. אם יש התאמה בין ארבעת רכיבים אלה, תוכלו ליצור כפתורי הנעה לפעולה מצוינים. כאלה שבאמת יניעו את הגולשים לפעולה הרצויה לכם. בפוסט זה, הראשון מתוך ארבעה, אוליסלגר מדבר על צבע.

 

מהם "כפתורי הנעה לפעולה"?

דמיינו שאתר האינטרנט שלכם הוא זרימה של פעולות שהגולשים צריכים לבצע על מנת למצוא את מה שהם מחפשים. על מנת להקל עליהם, עיצוב האתר חייב להיות ידידותי למשתמש ומשום שפעולות מסוימות חשובות יותר מאחרות, עליהן לבלוט באתר. כלומר, עליכם לתפוס את תשומת ליבם של הגולשים על מנת שיבצעו פעולות מסוימות שברצונכם שיבצעו - ומכאן הביטוי "כפתורי הנעה לפעולה".

 

פסיכולוגיית הצבע

כל צבע יוצר תחושה או מצב רוח שונים אצל אנשים וכיוצא מכך תגובות שונות. למשל, רופאים ואחיות לובשים לבן, צבע המקנה תחושה של סטריליות. התפיסה של צבע סובייקטיבית אך ישנם צבעים עם משמעות אוניברסילית, למשל כחול מסמן קרירות, אדום מסמל חמימות. יתרה מזאת, התפיסה של צבע מבוססת תרבות. למשל, שחור מקושר למוות ואבל בתרבויות רבות אך סימל חיים ולידה במצרים העתיקה.

 

אוליסלגר מציין כי ניתן להנחות את הגולשים לבצע החלטות שאתם רוצה שיחליטו באמצעות שימוש בצבעים הנכונים ובקומבינציית צבעים.

 

אבל איך עושים את זה? קצת על תיאוריית הצבעים והדרכה מעשית

  • בעיצוב כפתורי הנעה לפעולה מומלץ להשתמש בצבעים בעלי קונטרסט. הכוונה לצבעים משלימים בגלגל הצבעים, שכאשר הם נמצאים זה לצד זה הם מדגישים את הבהירות של אחד מהם.

 

באיזה צבעים לבחור עבור כפתורי הנעה לפעולה?

 

אם אתם רוצים לעצב אלמנט שיבלוט באתר, אתם יכולים להשתמש בצבעים משלימים ברקע.

עבור כפתורים גדולים בחרו בצבע פחות דומיננטי בהשוואה לרקע ולאלמנטים אחרים בעיצוב.

עבור כפתורים קטנים בחרו צבע בהיר.

עיצוב הכפתור צריך להיות בולט וברור לעין בלי להפריע לעיצוב הכללי של העמוד/אתר.

מומלץ לבדוק את העיצוב של כפתורי הנעה לפעולה במבחן התוצאה על מנת להבין מה יותר טוב עבור קהל היעד שלכם - מבחן AB/T.

 

לסיום, אוליסלגר ממליץ לקרוא את מקרה המבחן של Maxymiser אשר מדגים בצורה ברורה את הכוח של צבע ב"כפתורי הנעה לפעולה" - במקרה של האתר Laura Ashley (אתר אופנה וריהוט) הייתה עלייה של 11% בהקלקות באזור "לקופה", מה שהביא לגידול מספר הלקוחות של האתר.

 

שלושת הרכיבים הנוספים בעיצוב כפתורי הנעה לפעולה - מיקום, צורה וגודל ומסר - יפורסמו גם הם.

 

KUCHI Internet Planning | בניית אתרים
בניית אתרים