בלוג

בניית אתרים ופרסום באינטרנט
02.09.2012

בחלק הרביעי והאחרון בסדרת הפוסטים על כפתורי הנעה לפעולה, עוסק פול אוליסלגר במסר. מה יגרום לגולשים ללחוץ על הכפתור ולפעול בהתאם למטרותיכם?

   המשך ...
צור קשר ספר לנו על המותג שלך...
דרושים

דוא”ל:   kuchi@malam.com
כתובת:   הסיבים 18,
בניין ברוש, פתח תקווה

טלפון:   03-9090-447
פקס:   03-9090-448

8784 צפיות
כפתורי הנעה לפעולה - מסר
02/09/2012

בחלק הרביעי והאחרון בסדרת הפוסטים על כפתורי הנעה לפעולה, עוסק פול אוליסלגר במסר. מה יגרום לגולשים ללחוץ על הכפתור ולפעול בהתאם למטרותיכם?

 

בחירת המילים הנכונות בטקסט כפתור הנעה לפעולה

 

בדרך כלל אנשים "מכוונים" את עצמם אל שיחות ורעשים מסביבם כאשר הם במקום הומה באנשים. סביר להניח שאם מישהו יקרא בשמם הוא יסב את תשומת לבם. הדבר נכון גם לכפתורי הנעה לפעולה. כלומר, על מנת לגרום לגולשים ללחוץ על הכפתור, יש לבחור במילים היוצרות הזדהות רגשית או טריגר פסיכולוגי. ללא חיבור רגשי של הגולשים למסר לא תהיה הנעה לפעולה.

 

איך עושים את זה?

 

מחקרים שונים מעידים כי אנשים נמנעים ככל הניתן מלקרוא. אז איך משכנעים את הגולשים לקרוא וליישם את המסר? לשיטתו של אוליסלגר, התשובה תלויה ביכולת למצוא את הטריגר הרגשי הנכון המתאים לגולשים שלכם, זה שיניע אותם לפעולה.

 

המילים צריכות לתאר את הפעולה או את התוצאה של לחיצה על כפתור הנעה. משום שאנשים נמנעים מלקרוא, מילים כמו "אשר" ו"בטל" על גבי הכפתורים לא יועילו. אל לנו להכריח אנשים לקרוא יותר מדי על מנת להבין את משמעות הכפתור. יש לבחור את המסר בקפידה, כך שהגולשים יבינו מהר מה רוצים מהם.

 

אוליסלגר ממליץ להימנע מכפתורים עם כיתוב "לחץ כאן" ו"שלח מסר" וממליץ להשתמש בפעלים על מנת להניע לפעולה. כאשר אנו לא כוללים פעלים בתוך הטקסט אנו לא מעודדים את הגולשים לפעול. לפעלים חזקים השפעה גדולה יותר על המסר, כגון: קנה, השווה, הורד, נסיעת מבחן. לעומת פעלים חלשים כגון: לחץ, נסה, ראה, קרא.

 

זאת ועוד, מומלץ להשתמש בפעלים אקטיביים - יש הבדל גדול בין "זרקתי את הכדור" לבין הכדור נזרק על ידי". הגרסה האקטיבית - "זרקתי את הכדור" - יוצרת יותר עניין ומדגישה את הפעולה.

 

השתמשו במילים שאנשים מבינים - ייתכן כי תהיו מקצועיים יותר כאשר תשלבו מילים טכניות או מקצועיות במסר אך אם הגולשים לא יבינו, הם לא יפעלו.

 

תוכלו לפתות אנשים להנעה לפעולה על ידי יצירת דחיפות ומחסור - למשל, "מבצע ליומיים בלבד" או "נותרו 3 תוכנות בלבד". מסרים אלה יוצרים תחושה אצל הגולשים שעליהם לנקוט בפעולה עכשיו: להזמין, לקנות... "אם לא אקנה עכשיו המבצע יסתיים או לא יישאר לי"...

 

כאשר משלבים דחיפות או מחסור יש לשלב בטקסט מספרים. איזה מסר יותר טוב לדעתכם? "נותר רק מספר קטן של מוצרים? או "נותרו 7 מוצרים". המסר האחרון ברור יותר לגולשים. אנשים נוטים להאמין למספרים.

 

שלבו את הסאבטקסט בכפתור

 

כמובן שלא ניתן לתמצת הכול בשלוש מילים. לעתים מומלץ להוסיף מידע נוסף לכפתור על מנת לוודא שאנשים מבינים את תוצאות הלחיצה עליו. שימוש בסאבטקסט חשוב גם על מנת להציג בפני אנשים את יתרונות המוצר/שירות שלכם. למשל, אפשר לציין שהתשלום יתבצע בקלות ובבטחה באמצעות Paypal. על מנת לדעת מהן המילים הנכונות, עליכם להבין מה מונע מן הגולשים ללחוץ על הכפתור. 

 

שימוש בתמונות או באייקונים

 

ניתן להוסיף אייקון קטן אשר יחזק את המסר בכפתור. למשל, הוספת חץ קטן המפנה לביצוע פעולה תגרום לאנשים להבין שלחיצה על הכפתור תוביל אותם לעמוד אחר. דוגמה נוספת היא הוספת אייקונים של מחשבונים, עפרון להגשת בקשה ומנעול לכניסה לאזור אישי.

 

לסיום אוליסלגר לא ממליץ להשתמש בכפתורי הנעה לפעולה בדוא"ל. רב האנשים אינם יכולים לראות תמונות בדוא"ל בשל הגדרות ולא יהיה להם מושג מה רוצים מהם. 

 

KUCHI Internet Planning | בניית אתרים
בניית אתרים